Tomaszów Mazowiecki. Aktualności i informacje lokalne z miasta i powiatu. KAMPANIA "KOCHAM. NIE BIJĘ" - INFO BAI
bai
info bai
katalog bai
gielda bai
Bai Andrzej Kurzawa
 
Wtorek, 19 listopada 2019
Wybierz miasto na mapie
KAMPANIA "KOCHAM. NIE BIJĘ"
Data dodania: 2008-09-13 22:05:19
KAMPANIA "KOCHAM. NIE BIJĘ"
Każde dziecko ma prawo być szczęśliwe…. Pragnąc zwrócić uwagę społeczeństwa na problem przemocy wobec dzieci, w całym kraju zorganizowano akcję pod hasłem „Kocham. Nie biję”. Kampania składa się ze spotów telewizyjnych, radiowych, reklamy w prasie oraz bilboardów i plakatów umieszczonych w szkołach.


Projekt ruszył w pierwszych dniach września br. Pomysłodawcą i organizatorem akcji jest fundacja Krajowe Centrum Kompetencji. Kampania ma na celu uświadomienie społeczeństwu, jak ważne jest wychowanie dziecka w relacjach wzajemnego zrozumienia, partnerstwa, miłości i ciepła rodzinnego. Akcja prowadzona jest po to, by uwrażliwić na problem i nauczyć reagowania w przypadkach występowania przemocy w rodzinie.

- Zdecydowanie więcej dobrego można zdziałać gdy autorytet będzie rozumiany nie jako argumenty siły i przemocy lecz jako wzajemne zrozumienie i partnerstwo oraz służenie pozytywnym przykładem. Dzieci jako „białe karty” chłoną bardzo łatwo wszystko to co my dorośli pokażemy im własnym życiem. Naśladując nas uczą się jak zachować się w relacjach z rówieśnikami, ale także wobec dorosłych.
. Gdy w naszych postawach zobaczą zło, nienawiść i opryskliwość wobec innych ludzi i ich samych, to jak mają się nauczyć szacunku do drugiego człowieka … natomiast jeżeli okażemy im szacunek, damy miłość i pokażemy, że jesteśmy w stanie ich zrozumieć, to odpłacą nam tym samym i dzięki temu wychowamy szczęśliwe dzieci
. - powiedział prezes Krajowego Centrum Kompetencji, Konrad Wojterkowski.

W ten sam sposób organizatorzy podeszli do założeń kampanii. Poprzez znanych i lubianych, uśmiechniętych rodziców i ich szczęśliwe dzieci - chcą pokazać innym rodzicom, że można i warto wychowywać dzieci bez przemocy.

- Ważne było dla mnie również to, żeby była to kampania pozytywna. Wyszedłem z założenia, że kampania negatywna na pewno przyniosłaby szybki efekt, ale jej cele byłyby szybko zapomniane. Natomiast kampanią pozytywną dłużej będziemy dochodzić do tego co chcemy osiągnąć, ale jej skutki będą trwalsze i na stałe mogą zmienić postawy wielu ludzi. – dodał Konrad Wojterkowski.

Kampania wpisana została do rządowego programu „Ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań” „Razem Bezpieczniej”. Pozwoli to na efektywne reagowanie na każdy sygnał o przemocy w rodzinie zgłoszony za pośrednictwem infolinii o nr 0801 109 801 (infolinia płatna w wysokości jednego impulsu, czyli 0,35 zł z VAT).

Wszystkie przypadki wymagające nagłej interwencji - będą treraz zgłaszane do jednej z Wojewódzkich Komend Policji, a za ich pośrednictwem do lokalnych jednostek policji na terenie całego kraju. MPiPS będzie współdziałało na płaszczyźnie rozwiązywania problemów związanych z przyczynami występowania przemocy w rodzinie takimi jak bieda, alkoholizm czy bezdomność poprzez np.

PCPR (Powiatowe Centra Pomocy Rodzinie)
OPS (Ośrodki Pomocy Społecznej)
ROPS (Regionalne Ośrodki Polityki Społecznej)

Organizatorzy liczą także na pomoc wychowawców i pedagogów szkolnych(w ramach współpracy z MEN). Akcję wspomagają największe stacje telewizyjne, wybitni polscy artyści oraz osoby znane z małego i dużego ekranu (które wraz ze swoimi dziećmi wystąpiły w spotach promujących inicjatywę). Wszyscy zjednoczyli siły, by wspólnie uświadomić jak ważne i cenne jest wychowywanie dzieci bez przemocy.Wszyscy, którzy zgodzili się pomóc w realizacji całego przedsięwzięcia - zrobili to bezpłatnie, nie pobierając honorarium.

Udział w nagraniach wzięli:

Beata Chmielowska-Olech
Anna Dereszowska
Tomasz Karolak
Rafał Królikowski
Maciej Kurzajewski
Magdalena Różczka
Maria Seweryn
Piotr Adamczyk
(użyczył głosu)

W wyniku prac powstało siedem piętnastosekundowych spotów (każdy ze spotów przedstawia jedną rodzinę; rodzic – dziecko/dzieci podczas radosnej zabawy).

Kampania „Kocham. Nie biję” - będzie obecna w mediach we wrześniu i październiku w kilku stacjach telewizyjnych i radiowych. Krajowe Centrum Kompetencji do współpracy pozyskało Komendę Główną Policji, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej.

Kampania potrwa do października '2008.



foto: Jola Babij /BAI
Tagi:
Najczęściej czytane
*}
go to top